ZO074 Foglalkozása: Tengeritehénfejő

Evezős, vitorlás, sajthajtású teherhajók

Manatees Seaworld Orlando Underwater  - FF16 / Pixabay

Adásunkban kidolgozzuk a hosszú járatú önellátó teherszállító-hajók újkori, minden eddiginél zöldebb koncepcióját.

A Zártosztály podcast 74. adása

Behunyjuk szemünket, ringatózunk a tenger lágy hullámain, miközben mélyen beszívjuk a gumiszoba falának penetráns kínai-gumipapucs szagát.

Elképzeljük magunkat, ahogy egy óceán partján szaglásszuk egy vadonatúj Volvo XC40 Recharge újautó-illatát. Helyzetünk alkalmas arra, hogy pontosan azt éljük meg, amit azok a tulajdonosok, akiknek már kirakodták a hajóból a hónapokkal azelőtt megrendelt új szériát, de beülni csak annyira tudnak, mint mi. Innen a virtuális stúdióból. Newarkban már több hete vesztegelnek új Volvok a kikötőben, de nem a vám, hanem szoftverhiba miatt. Mivel a távfrissítési szoftver nem készült el, annak orvoslására távoli frissítéssel nem igazán van mód, így átmenetileg várakozni kell, amíg egy betanított szoftvermunkás mindbe bedugja a frissítéshez szükséges USB drive-ot. Feltéve, hogy elkészül az új szoftver. Addig viszont nem mennek sehova.

De legalább nem robbannak fel, mint a General Motors és Hyundai bizonyos modelljei. A Volvo nem akarja égetni magát, a C40 Recharge modelljei már teljesen kiiktatják a robbanómotorokat. Fura marketing fogás, hogy a korábban felfújt X (cross) szériaként készített SUV-okhoz képest a sima C szériát már úgy hirdetik, csökkentett méretű SUV-okat. Szerencsére a Ford, Volkswagen, Land Rover bejelentéseit követve, 2030-ra a Volvo is már csak elektromos autókat akar forgalmazni.

Szép zöld világ!
Összességében viszont az összes közlekedési eszköz közül még mindig a tengerhajózás az egyik legszennyezőbb. Ennek a megreformálására a Maersk is meghirdette zöldítő programját. Nem, nem festik át a konténereket. Elindult a szennyezés visszafogásának rögös, de népszerű útján. Szerencsére nekünk erre is van megoldásunk!

Többféle megújuló energia által meghajtott, hosszú járatú tengerhajók koncepcióját állítjuk fel. A laposra pakolt konténerek, tetejére legelőket vizionálunk, amelyeken a vitorlák árnyékában kérődző tehenek biztosítják a trágyázást és a lokális gázellátást. Ezeknek a patásoknak a közismerten környezetszennyező metántermelését, nagy csöveken keresztül a motorok üzemeltetésére fordíthatjuk, hiszen ezzel nem csupán zöld energiát termelnek, de kifejezetten küzdenek az üvegházhatású gázok növekedése ellen! Tejtermelésükkel hozzájárulnak a személyzet és az önkéntes alapon toborzott evezősök élelmezéséhez is. Ezek toborzását elsősorban elítéltek, közmunkára kötelezettek, valamint a jelentős közmű- vagy kölcsöntartozást felhasználók körében érezzük lehetségesnek elvégezni. Az ő napi szórakoztatásukat dobosok segíthetik, valamint sportos mozgásukat motivációs coachok segíthetik. A tengeri hánykolódás elleni biztosítás céljából pedig, központilag vezérelhető biztonsági övvel látnánk el őket. Vagy valami ilyesmi.

Szereplők

avatar
Benedict Waldorf
avatar
Charles Statler

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

%d bloggers like this: